vzdialeny pristup k pc

Ahoj všetkým, uz dlhšiu dobu sa snažím na nete nájsť nejakú vhodnú odpoveď na to ako na vzdialený prístup k počítaču. Kedže študujem v inom meste ako bývam, veľmi by mi pomohlo ak by som sa vedel dostať z môjho pc na internáte na moje pc doma a naopak. Preštudoval si princíp vnc, ssh, dynDNS a skúšal som skutočne kadečo. Dokonca som skúšal aj IPsec v nastaveniach siete a podobne. Na oboch počítačoch je nainštalovaná fedora 6. No bez úspechu. Ďakujem za odpoveď.
dryo.

Jde o to co povazujete za vzdaleny pristup - tedy k cemu chcete pristupovat. Podstatna vec ale je, zda mate vas pocitac zvenku vubec pristupny. Tedy zda to vas provider umoznuje a mate tzv. verejnou IP adresu! Bez toho totiz zadny vzdaleny pristup neni mozny.
Pokud mate verejnou IP a chcete pristupovat ke svemu desktopu a pouzivate KDE pak zkuste sdileni plochy KDE - funguje pekne. (tusim z konzole krfb)
Pak jde pozivat prave VNC. To staci z terminalu pustit prikazem
vncserver (doufam ze si to pamatuju spravne)
zepta se vas to a na heslo a pak vzdalene staci pustit
vncviewer vase ip adresa

no nemam verejnu ip adresu. na internate mame dynamicku ip myslim. tak skoda ze to neide. som si myslel ze to nejako pojde aj bez toho. skoda. dakujem za odpoved.

Pokud mate dynamickou ale verejnou IP tak se to da resit pres nejakou sluzbu na internetu - nekdo to tu nedavno zminoval dyndns nebo tak nejak.

Mame o tom neco malo v prirucce.

http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6sit#prideleni_staleho_jmena_pocitaci_s_dynamicky_pridelovanou_ip_adresou_pres_volnou_sluzbu_dyndns

Nikdy jsem to ale nezkousel - je to prevzato jeste z puvodni anglicke prirucky (ta byla psana na FC5).

Michal