Update PHP na pravěké Fedoře 5?

Hezký den,

běží mi doma prastarý server s Fedora 5 s PHP 5.1.2. Můžete mi prosím poradit, zda lze na Fedoře 5 aktualizovat PHP alespoň na verzi 5.2.4?

Kdysi to konfiguroval administrátor, ale už jsme spolu roky nic neřešili. Já jsem na Linuxu zatím nováček (před pár měsíci jsem poprvé instaloval Kubuntu). Příliš si ještě nevěřím na to, abych si riskl řešit, pokud bych aktualizací Fedory způsobil nefunkčnost některých služeb, které doma využívám (Samba, DNS, MySQL)

PHP bych aktualizoval rád, ale není to kritické a nechci tomu věnovat víc než hodinu. Poradíte prosím?

Děkuji

Spatne. PHP je moloch. Fedora 5 uz koukam neni ani v archivu Fedory… hm.

Teoreticky by si mohl zkousit nejake baliky z novejsich verzi ale podle me narazis na nevyresitelne problemy se zavislostmi. Druhy zpusob je zkompilovat si PHP ze zdrojoveho kodu, ale tam jako zacatecnik narazis na stejne nevyresitelne problemy jako s baliky.

Děkuju. Mám se vrhnout bez obav na update Fedory 5 nebo je tam oprávněný ten můj strach “co budu dělat, kdyby to přestalo fungovat?”

Pokud je myšlen update Fedory jako opravdu update, tak ne. Nejreálnější je nainstalovat server znovu s novou Fedorou, instalace a konfigurace samby, DNS nebo MySQL (předpokládám že když PHP tak i Apache), není nic složitého a na internetu je nepřeberné množství návodů, stejně tak i v místní příručce.

Otázka zní, co na těch aplikacích jako PHP a MySQL běží, jestli nebude problém rozchodit tohle na nových verzích Linuxu/PHP.

Takže doporučuji udělat dobrou přípravu - průzkum terénu. Možná, pokud máš možnost, i vyzkoušet nanečisto, třeba ve VirtualBoxu.

Ja bych dodal, ze pro nove instalovany server je dobra volba CentOS, kde neni potreba co pul rok aktualizovat, ale podpora je dlouhodoba (10 let). Sice tam nejsou ty nejvic nejnovejsi verze jako ve Fedore, ale v tomto pripade to nevypada jako nejaky problem :slight_smile: