Školení administrátor

Dobrý večer,

na začátek musím říct že jsem začátečník s linuxem (prošel jsem desítky distribucí), a zvládnu základní věci.
Ale nesmírně mě to baví. A zajímal by mě názor zkušenějších.

Momentálně se mi naskytla možnost změny práce, a posunout se blíže k linuxu.
Jestli všechno dobře vyjde je to 50/50 firma by mi zaplatila kurz a certifikaci na red hat rhcsa.
Ale velice mě to zaujalo, a ikdyby to nevyšlo, tak jsem se bavil se zkušeným adminem, a říkal mi že tuto zkoušku jde získat i samostudiem a testováním tnz bez predchoziho kurzu.

Nevím, co je na tom pravdy, nebo jak je to reálne, nebo jakou máte zkušenost vy.

Tyto zkoušky zřejmě probíhají na RedHat - nejblíží asi tedy bude Centos nebo jak je administraci vzdálena Fedora? Přeci jenom na PC jako desktop se lépe používá Fedora.

ahoj také jsem o tom uvažoval. Problém je že je to poměrně drahé v případě že si to zařídís sám. Nevím jestli i RH v Brně něco pořádá, ale já dostal odkaz na externí pražskou tuším firmu která pořádá kurzy včetně závěrečných testů a získání certifikátů. Už nevím název, ale základní level stal tuším asi 8 nebo 10k. Mezitím jsem změnil zaměstnání a teď už bych ten certifikát nevyužil (ms technologie, linux snad v budoucnu podle zákazníků). Jinak ohledně systémů určitě je potřeba znát buď přimo RHEL nebo CentOS. z fedory vycházejí obě distribuce ale není to totéž, některé věci jsou odlišné (např. ve fedoře jsou novinky které se do zmíněných systémů pokud vůbec tak dostanou třeba za několik let).

Ahoj,

rhcsa i následnou rhce jsem dělal. V ČR to nedělá přímo Red Hat, ale kurzy pořádá v Praze firma Datascipt. Oboje jsem udělal bez kurzu, šel jsem pouze na zkoušku a jo, jde to (samozřejmě s nějakou zkušeností). Na stránkách Red Hatu lze najít okruhy, o které se zkouška opírá a pokud je všechny projdeš a budeš jim rozumnět, tak to dáš. Pokud bys hned ze začátku viděl, že okruhům nerozumíš, tak jdi do kurzu.