Problem se siti

Zdravím.
Ten šílený popis je proto, že jsem LINUXový laik a síť taky není můj denní chleba, tak třeba dělám hloupou chybu.
Používám wifi připojení a pořídil jsem druhy comp, tak jsem se rozhodl pro malou síť. Ve WINDOWS to šlapalo - teď to vypadá takhle : Router - SWITCH - COMP 1 (FC6 + W XP) a COMP 2 (FC6).SWITCH je 5-ti port a tuším že porty jsou rovnocené, mám v 1. Router, ve 2. COMP 1 a ve 3. COMP 2. COMP 1 jede bez komplikací a na COMPu 2 jsem nastavil vše jako ve WINDOWS se změnou v IP adrese v posledním čísle. Systém hlásí, že nemůže aktivovat připojení, protože IP adresu používá jiný počítač. Zkoušel jsem další změny v IP adrese - bez úspěchu. Prosím pomoc uf.

Popsal jste to hezky, ale bohuzel tento popis nestaci k tomu aby clovek pochopil jak je sit skutecne nastavena. Predpokladam, ze ten router rozdava IP adresy pomoci DHCP (nebo jak jste nastavil adresu tomu COMP 1)? Ktery system, kdyz na COMP 2 nevidim windows, hlasi ze IP je uz pouzivana? Skutecne to hlasi Fedora? Proc i druhemu pocitaci nenechate IP pridelit pres DHCP? Podle me bude jednoduzsi kdyz sem opisete nastaveni tech adres z konfiguraci jednotlivych pocitacu.

Mám pevnou IP adresu a COMP 2 je čerstvě nainstalovaný FC6. Tudíž Fedora a jenom Fedora hlásí, že nemůže aktivovat připojení, protože adresu používá jiný počítač. Veškeré parametry jsou : IP 192.168.54.25, Maska 255.255.255.192, Brána 192.168.54.1, 1.DNS 192.168.52.1, 2.DNS 85.207.28.3

Toto jsou parametry od provozovatele wifi a jsou zadány v COMPu 1. a připojení funguje OK. V COMPu2 jsou tytéž parametry vyjma posledního čísla v IP adrese - IP 192.168.54.26 a s tímhle nastavením jsem to celé odzkoušel, když na COMPu 2 byli ještě Win.Teď je tam FC6 a hlásí to tenhle problém.Oba dva COMPy jsou za switchem.