Problem s renderovanim shaderu v opengl Nvdidia proprietary

Výše uvedený problém mám hlavně ve hrách založených na source enginu. Jde o to že flashlight postavu neosvítí vůbec, zřejmě chyba v driverech nvidia (proprietarních). S nouveau tento problém nemám, i když se trochu seká neboť je nouveau trochu pomalejší. Rád bych přiložil obrázek do diskuze, ale bohužel to nejde tak dám odkaz: http://s30.postimg.org/aupgtr5gh/sn_mek10.jpg

To je ale asi chyba k nahlaseni nvidii…

jedou vlastně hry po Linuxem? Například starcraft 2?

tomtom: docela zvláštní, asi hlavně, jak říká covex, spíš na nVidii, případně na support Valve by mohlo stačit, spolupracují s nVidií docela úzce. Případně ještě sem zkus napsat přesný typ grafické karty a verze ovladačů. Protože já hrál celou sérii Half-Life 2 taky na proprietárních ovladačích a tenhle problém jsem tam určitě neměl, to bych si rozhodně všiml :slight_smile:

Dendec: otázka spíš je, proč by neměly jet? Pokud je výrobce naportoval i pro Linux, jedou, pokud nenaportoval, můžeš je zkusit přes wine - https://www.winehq.org/ To ovšem je občas sázka do loterie a hlavně to není výrobcem podporované řešení, takže s jakýmikoliv stížnostmi o nefunkčnosti si může vytřít pr*el. Osobně se třeba už hrám, které nejsou multiplatformní, vyhýbám velmi velkým obloukem. Ale to je o vkusu.

Ohledně her doporučuji sledovat https://www.gamingonlinux.com/. Člověk se tam dozví hromadu novinek, užitečných informací atd.