nedávno jsem přešel na Fedoru a mám takový menší problém s myší. Vždy mi za ní zůstává několik stených ikonek ukazatele myši a poblikávájí. Bohužel po zmáčknutí PrtSc se myš na obrázku nezachytí.
Druhý problém tkví v tom, že mi větrání na notebooku běží stále na maximum. Pro vysvětlení. Takto hlasitý a výkonný byl pouze v případě, když jsem měl Windows a hrál jsem nějakou náročnou hru, jinak běžel normálně a nezahříval se.
Viděl bych to na ovladač grafické karty. Na jakém hardwaru to provozujete? Artefakty myši můžou ukazovat na problém s grafickým výkonem a větrák běžící na maximum může ukazovat na vykreslování pomocí CPU místo GPU.
S duálními grafikami bývají problémy. Podle stránek open source ovladačů pro nVidia je power management u skupiny karet, do které patří vaše karta (NVE0), stále v procesu implementace. To by vysvětlovalo, proč větrání běží na plné obrátky. Problémy s výdrží na baterii nemáte? Plnohodnotná podpora duálních grafik bude až ve Fedoře 24.
Nyní lze doporučit několik věcí:
zkusit nainstalovat uzavřené ovladače od nVidia (návod najdete v sekci Hardware v příručce tady na wiki), tím by se ty problémy vyřešili. (pokud by se k vykreslování používala ta Intel karta, může to věci rozbít, ale vzhledem k příznakům se asi používá ta od nVidie).
zkusit si nainstalovat Bumblebee (https://fedoraproject.org/wiki/Bumblebee). To je takový workaround, dokud nebude umět Linux plnohodnotně podporovat duální grafiky.
některé notebooky umožňují nVidia kartu vypnout v BIOSu a používat pouze tu od Intelu, která na běžnou práci kromě hraní stačí a v Linuxu je bezproblémová.
Plnohodnotná
podpora duálních grafik bude až ve Fedoře
Nenašiel by sa nejaký odkaz, kde je to
spomenuté podrobnejšie.
Nenašel, protože nic takového (zatím) neexistuje, ale řeší se to u nás v desktop týmu v Red Hatu, takže to vím z první ruky. Jedním z hlavních předpokladů by měla být implementace GL Dispatch, která bude umožňovat používat za běhu různé implementace OpenGL, takže už to nebude o tom, že buď musím používat mesu nebo nVidia ovladače, ale pro běžné desktopové činnosti lze používat mesu na Intel ovladači a pokud to třeba bude vyžadovat hra, bude používat OpenGL v ovladačích od nVidie.
Momentálně to řeší workaroundem Bumblebee, ale naše řešení by mělo být pořádné a dlouhodobě podporovatelné a zařaditelné přímo do Fedory.