pomalá fedora

Zdravím!jsem v Linuxu nováček,pořídil jsem si FC6 na bezpečný internet.
Instaloval jsem FC6 na 20GB IDE disk,zvolil jsem při instalaci aby si rozdělil disk sám a typ instalace domácí PC.Vše proběhlo OK,ale Fedora je nějaká pomalá.Když ukážu kurzorem na lištu,chvíli to trvá než vyjede menu,než se nastartuje mozilla tak to trvá aspoň 10s.Někdy se taky divně seká rollování textu v mozille.Jinak to funguje ale oproti XP-čkám,které jsem používal před tím to funguje jako bych měl 300Mhz Pentium a 64MB ram.
Jinak mám Celeron 1,7Ghz,256MB ram.Grafika ATI radeon 9200.
Není FC6 moc nová na moje PC,nemám zvolit starší verzi,či jinou distribuci?
Děkuji za odpověď.

Prace s menu je trochu pomalejsi - ale pouze na poprve. Kdyz pak na menu kliknu podruhe, potreti atd. je odezva mnohem rychlejsi. To same plati i pro Mozilu. V procesoru a grafice problem nebude - mozna ta pamet… Co Vam vypise prikaz “free”?

Macky

tak to bude ten problém,použito 249 z 256MB.Nejvíc zabírá firefox,teď zrovna zabírá 76MB.Dá se na něčem ušetřit,nebo mám šetřit na větší RAM?

Zalezi na Vas. Jeste bych pouze rad upozornil, ze Linux rad “cashuje”, takze ackoliv se muze na prvni pohled zdat pamet plne vytizena, ve skutecnosti to nemusi byt tak tragicke.

Nejprve bych zkusil namisto Gnome pouzit Xfce a misto Firefoxu napr. Operu. Xfce nainstalujete z repozitare (info a screny naleznete na www.xfce.org, postup instalace v priruce) a Operu si stahnete ve forme rpm balicku primo ze stranek www.opera.com. Toto bude pomerne schudna cesta.

Jestlize tato RAM uspora nebude stacit, muzete dale zakazat spousteni vsech deamonu, ktere nepotrebujete, a pripadne zkusit prekompilovat jadro a nechat v nem pouze to, co potrebujete. Tato faze uz bude podstatne narocnejsi na znalosti…

Osobne si myslim, ze nejschudnejsi zkusit Xfce a Operu a pripadne prikoupit dalsich 256MB RAM.

Macky

vypni si SELinux pojde ti rychlejsie :slight_smile:
a pravdepodobne aj Beagle - ale to asi indexuje iba ked je PC necinny