Dobrý den,
rád bych poprosil někoho o pomoc s páskovou zálohovací mechanikou HP Storage Works DAT72. Koupil jsem si jí pro zálohování dat pod linuxem a tak jsem ještě předtím koukal, zda má podporu pro linux a má poměrně zdatnou.
Ovladače šli nainstalovat poměrně snadno alespoň ve výpise “dmesg” viz. dole se jeví že je aktivní a funkční. Dále jsem postupoval přes wikipedii a snažil jsem se pro zálohovaní využít standardní nástroj “tar” o kterém ještě moc nevím jaké má možnosti ale dočetl jsem se, že byl vytvořen k tomuto účelu (tape archivátor - tar). Něco jsem ale zkusil podle wiki a nevím jestli nedělám chybu. Mám na jedné kazetě nahranou zálohu dat z windows - asi 50 GB. Vložil jsem ji do mechaniky a zadal jsem příkaz:
“tar -t /dev/tape” (čekal jsem, že si to vylistuje katalog souborů na pásce, tedy obsah archívu)
Teď mě napadá, zda vůbec je možné přečíst z pásky zálohu s NTFS systému v linuxu pomocí “tar” ??
Také nevím, zda by se neměla ta DATka v “fstab” namapovat na nějaký adresář pomocí “mount”.
část výpisu “dmesg”
sda:<6>usb 2-2: new high speed USB device using ehci_hcd and address 2
usb 2-2: New USB device found, idVendor=03f0, idProduct=0125
usb 2-2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
usb 2-2: Product: DAT72 USB Tape
usb 2-2: Manufacturer: Hewlett Packard
usb 2-2: SerialNumber: 4855310937444B44
usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice
sda1 sda2 sda3
Strašně rád bych to používal, když jsem do toho narval ty peníze ale nechci to používat ve windows.
Najde se prosím někdo, kdo by mi vysvětlil alespoň základní použití “tar” pro vytvoření nové zálohy na prázdnou pásku a dále pro její načtení a zpětné obnovení třeba jen konkretních souborů ? Jde vůbec v linuxu načíst seznam souborů na té pásce ?? Nebo je nutné vždy obnovit všechan data??
Děkuji předem za pomoc. Kdyby to bylo složitější, jsem ochoten i zaplatit za technickou podporu - pokud to bude rozumná nabídka.
Přeju všem hezký den …
výpis “lsusb”