Network / NetworkManager

Ahoj,
jsem začátečník,

Mám čerstvě nainstalovanou Fedoru 15. Pomocí “setup” jsem si nastavil síťové připojení. Vše funguje dostanu se na Internet.

Asi používám službu NetworkManager viz http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:prirucka:sit

Co mám udělat abych mohl vyzkoušet službu network?
Jaký je rozdíl mezi službou NetworkManager a Network?
Jak se dá trvale vypnout služba NetworkManager?

Chtěl by si nastavit router pro “Sdílení připojení k internetu” v textu je doporučeno ppoužívat službu network.

Používám pouze textový režim…

Díky H.

Fedora 15 pouziva systemd, takze sluzby se vypinaji a zapinaji primarne pomoci nej. V zasade se dal rici, ze od F15 je mozne pouzivat i NetworkManager pro nastaveni site, protoze ma textove rozhrani (nmcli) a umi systemova spojeni (tzn. spojeni, ktera se ustavuji ihned po startu systemu, nikoli az s prihlasenim uzivatele (session)).

Pokud chces pouzivat jednodussi network pak:

Zkontroluje ze je spravne nastavena sit v /etc/sysconfig/networking-scripts/ifcfg-* (tam by se mela zapsat tim setupem).

systemctl disable NetworkManager.service
systemctl enable network.service
systemctl stop NetworkManager.service
systemctl start network.service

Pokud bys to nahodou provadel vzdalene, je lepsi to vse pustit najednou, jinak se muzes odstrihnout.

Díky,vše funguje… systemctl jsem neznal používal jsem “service network start”, díky
Odstrihnuti nehrozí, jsem přímo na konzoli.

Mám další dotazy:

Proč je konfigurace síťového připojení na dvou místech jaký to má význam?
/etc/sysconfig/networking/device/ifcfg-eth0
/etc/sysconfig/networking/profiles/default/ifcfg-eth0
Která konfigurace je hlavní pro službu network nebo NetworkManager?

ONBOOT=yes Po instalaci jsem měl nastaveno na “no” - nikam jsem nedoping, změnil jsem to na “yes” po restartu už ping ok
Jaký to má význam? Zakázaní / Povolení připojení…?
Proč to bylo nastevno na “no” po instalaci?

NM_CONTROLLED=no Co znamená tohle?
USERCTL=no Co znamená tohle?