Nemôžem spustit fedoru

Zdravím všetchých a prosím o radu. Mám na NB asus a7m naištalovanú fedoru 8 a pri štarte skončím len s touto hláškou:

Uncompressing Linux… OK, booting the kernel
…MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC
Kernel panic - not syncing: IO-APIC + timer doesnt work! Boot with apic=debug
and send a report . Then try booting with the ‘noapic’ option

Mal som predtým fedoru 6 potom 7 a tie fungovali až pri sedmičke mi po stiahnutí aktualizácii kernelu začalo robiť to isté. Myslel som si že novšia verzia to vyrieši a dal som
tam osmičku. Je možné aby, keď to mali v staršej verzii dobre, tam zavliekli chybu oni? Pritom po inštalácii 8 mi NB vpohode nabehol. A na druhý deň ma privíta ta hláška.
V linuxe som začiatočník skúšam ho len sporadicky

A precetl jste si aspon to co vam v te hlasce system pise? Prijde mize ne. Mate tam totiz napsano:
IO-APIC a casovac nefunguji! Nastartujte s parametrem apic=debug a odeslete hlaseni. Pote zkuste nastartovat s parametrem “noapic”.

Takze? Pri startu systemu stisknete libovolnou klavesu. Pote “e” najedte na radek zacinajici “kernel” stisknete “e” pridejte na konec radku “noapic” bez uvozovek, enter a stisnete “b”. System nastartuje, pote si upravte v textovem editoru soubor /etc/grub.conf obdobnym zpusobem.

Problem bude v tom ze chyba neni v kernelu ale v Asusu. Implemetace ACPI u asusu je mizerna a kernel snazici se pracovat podle standardu nyni na asusu nepracuje spravne. Driv v nem mozna byla nejaka berlicka, nebo nedokoncena implemetace, ktera zpusobovala ze se tento problem neprojevil.

Dakujem, v linuxe som len začitočník.Prečítať som si prečital len som nevedel čo s tým. Mať tak Vaše vedomosti to by bolo iné:-)

Vsechny vedomosti ktere mam jsou popsane v prirucce, zde na webu. :slight_smile: