Nelze nabootovat Fedoru 20

Zdravím,
nainstaloval jsem si Fedoru 20, rozdělil jsem disk podle návodu zde http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:prirucka:instalace.
Když dám restart tak se Fedora nespustí a spustí se normálně windows.
Mam 2 disky. Na první Windows a na druhem několik logických disků pro windows data a fedoru.
Děkji za pomoc

Zkus v biosu přehodit pořádí bootování z disků. Jestli máš dva, tak je možné, že se grub nainstaloval na jeden společně s fedorou.

Přesně tím to bylo. Díky moc.

Ahoj, já jsem si nainstaloval taky Fedoru, během instalace jsem uvolňoval oddíly na druhém disku, na který jsem to nainstaloval, instalace proběhla úspěšně, ale po restartu mi to taky nenaběhlo, v biosu jsem pak přehodil bootování a furt nic.

Mno, ono je to dost obecné.

Jaké oddíly jsi na druhý disk dával? Máš ponětí, kam se nainstaloval grub? Nabíhá nějaký jiný systém nebo nic? Nebo se to zasekne v nějaké fázi bootování?

Ahoj, já nejsem moc odborník, oddíly jsem uvolňoval během instalace, samo mi to nabídlo jejich uvolnění. Jaké konkrétně nevím. Nevím ani co je grub.
Naběhnou mi normálně Windows.

GRUB je zavadec systemu, windows pouzivaji NTLDR (nebo aspon pouzivaly). GRUB musi nastartovat po BIOSu protoze jinak se ti nezobrazi menu ve kterem si muzes vybrat OS, ktery chces nastartovat. NTLDR to jaksi nedela (i kdyz i ten menu umi).

A jak zjistím, kam se nainstaloval? A jak mám pak postupovat? Děkuji.

To nevim kam se nainstaloval, to zalezi co si zvolil pri instalaci.
Zda je na disku grub lze v linuxu (napr. liveCd zjistit treba takto)
if=/dev/sda bs=512 count=1000 | grep -i grub
Kde /dev/sdXy najdu treba pomoci
cat /proc/partitions

Myslim, ze Covexovi z toho prikazu vypadlo dd:

dd if=/dev/sda bs=512 count=1000 | grep -i grub

kuku.mp3

Ahoj, když napíšu ten tvuj příkaz, vyhodi mi to “dd: failed to open ‘/dev/sda’: Permission denied”.

Jirka1CZ napsal(a):

Ahoj, když napíšu ten tvuj příkaz, vyhodi mi
to “dd: failed to open ‘/dev/sda’: Permission
denied”.