Nastavení rendrování přes GPU

Ahoj, jak prosím ve fedoře nastavím rendrování ne přes CPU, ale přes GPU?
A jak to nastavit zpátky?
Díky.

Záleží na tom, co chcete renderovat přes GPU. Samotný desktop renderuje přes GPU. Jenom v případě ovladače, který to nezvládá zvojí LLVMPipe a renderuje to přes CPU, ale to byste na výkonu poznal. Stejně tak renderují přes GPU aplikace, které používají OpenGL/Vulkan.
Pak můžete přes GPU dekódovat třeba video, ale tam záleží na tom, jakou kartu máte (jestli to umí), co je to za kodek a všem to přehráváte.

Právě že bych potřeboval povolit rendrování přes GPU u jedné hry(Minecraft), která je závislá na Javě. Momentálně ta hra(údajně) rendruje přes CPU a dosahuje velmi malých FPS, proto chci právě zkusit render pres GPU. Jináč při výpisu glxgears mám 59-60 FPS, což kdybych rendroval mou grafikou (nVidia GT 1030) tak by to mělo být víc dle mého názoru.

A jaké ovladače pro tu kartu používáte? Open-source nouveau nebo proprietární Nvidia? Protože ty open-source můžou mít tak malý výkon, že i když se renderuje na GPU, nemusí být výsledky nic moc.

Zjistíte to třeba ve výpisu příkazu: lspci -vnn | grep VGA -A 12

01:00.0 VGA compatible controller [0300]: NVIDIA Corporation GP108 [GeForce GT 1030] [10de:1d01] (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller])
Subsystem: Gigabyte Technology Co., Ltd Device [1458:375c]
Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 32
Memory at e3000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M]
Memory at d0000000 (64-bit, prefetchable) [size=256M]
Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=32M]
I/O ports at 3000 [size=128]
Expansion ROM at 000c0000 [virtual] [disabled] [size=128K]
Capabilities:
Kernel driver in use: nvidia
Kernel modules: nouveau, nvidia_drm, nvidia

01:00.1 Audio device [0403]: NVIDIA Corporation GP108 High Definition Audio Controller [10de:0fb8] (rev a1)

Tady máte kompletní výpis, at to nemusím rozepisovat.

Jestli to z toho výpisu dobře hádám, tak je tam jenom jedna grafická karta a to je Nvidia a proprietární ovladače jsou nainstalované, takže by měla mít i optimální výkon.
AFAIK se nedá ze strany systému aplikaci říct, aby renderovala přes GPU místo CPU. Buď to dělá nebo má sama nějaký mechanismus, jak to přepnout. Ze strany systému tam potřebnou infrastrukturu na to má.
Jediné, kde se dá takto přepínat, jsou hybridní grafiky (Nvidia Optimus). Tam aplikace ve výchozím stavu může používat integrovanou kartu od Intelu, která má nižší výkon, a dá se jí říct, aby používala výkonnější grafiku od Nvidie. To by ale neměl být případ tohoto počítače.

Mimochodem nemáte těch 59-60 FPS prostě omezené obnovovací frekvencí monitoru? Moje grafika umí u her, které hraju taky víc než 60 FPS, ale monitor běží jen na 60 Hz, takže ani ty hry se neobnovují rychleji.

Omezené monitorem určitě ne. Ještě nedávno jsem frčel na Windowsech a měl jsem krásných (a zbytečných) 400 FPS.

No, pokud glxgears ukazuje 59-60 FPS, tak je to hodně podezřelé, protože je to přesně hodnota, kterou umí standardní monitor. Takže bych spíš řekl, že to ukazuje hodnotu omezenou zobrazováním na monitoru. Mám kartu AMD RX 570, na které ve Fedoře hraju bez problémů náročné hry, a glxgears mi taky ukazuje 59-60 FPS, protože mám monitor s obnovovací frekvencí 60 Hz.

Ten Minecraft je nějak pocitově pomalejší než na Windows? Co jsem četl, tak jeho výkon závisí především na CPU. Je možné, že je nějaký výkonnostní problém s interpretem Javy.

No je výrazně pomalejší oproti Windows právě. Taky mi někdo říkal, že problém možná bude s tou Javou, že na Linuxu ta Java na ty hry není prej no…

A jakou javu pouzivas? Original distribucni nebo mas nainstalovanou javu od oracle?