jak naistalovat steam

mám problém jsem začátečník v linuxu obecně , pravda je taková že si ze školy matně pamatuju několik základních příkázů v shell a jelikož jsem dle vlastního soudu moc dlouho ničil to málo co jsem uměl tím že jsem používal winhnus v zásadě jen proto že mi pod linux nechodil teamfortrres2 , který je již i v linuxové verzi ,kterou hodlám používat právě z fedory18, která mě na první dojem nadchla na druhý ještě víc, tak bych rád věděl co udělat pro dobrou hratelnost a jak toto vůbec do svého PC natlačit - jsem začátečník a tak prostě netuším jak na to …dríve jsem to již zkoušel pod Ubuntu ovšem prakticky se nedala ta hra hrát jelikož dle netgrafu ve hře jsem nedosáhl více jak 20fps což je opravdu veliká bída nešlo to více ani po úplném snížení detailů pro normální hratelnost je třeba cca 50-60 fps což bez problému dosahovala i integrovaná grafická karta intel na desce gigabyte EG41MFT-US2H , nyní používám grafickou kartu ATI HD 5770 (1G ddr5) , která je v gnome 3.2 dle všech příznaků plně podporována a tudíž i mě se jeví jako plně funkční , například u ubuntu jsem měl problém že po nahrání nesvobodného ovladače zmyzel boční panel nástrojů a aplikací (ten v levo) a ani po kilnutí balíčků a opetovnému návratu k originálu ze zálohy se to už neprobudilo (osobně si myslím že to vypnulo gnome a já jen netušil jak to zase zapnout) …
rekapitulace pro to aby se mi dalo pomoci
parametry pc :
procesor intel core 2 duo 3ghz v patce 775
deska gigabyte EG41MFT-US2H
ram : ddr3 4G 1333
grafika : ati HD 5770 1G ddr5 (je ještě varianta s menším taktem a jen 512M ddr3)

balíček steam je původně pro debian - v ubuntu a debianu se naistaluje jako ve windows prostě stažením ze http://store.steampowered.com/about/
ve fedoře 18 ne