Jak nainstalovat ovladače na hardware - wifi, grafika, aj.?

Zdravím, jak nainstalovat ovladače na wifi , grafiku a jiné . Jak nainstalovat ovladače na grafiku jsem našel na youtube , ale co na wifinu ? Jo ty tutoriály na youtube na instalaci ovladačů grafiky taky nejsou zrovna moc lehký . Díky

Lisi se to konkretni model od modelu. Je lepsi resit jednotlive veci samostatne… Kazdopadne nejake proprietarni ovladace se daji najit na https://rpmfusion.org/ (treba prave NVidia ovladace)

Nektere maji instalaci slozitejsi, musi se hledat odpovidajici balicek v odpovidajici verzi.

A u nekterych je potreba zkompilovat odpovidajici ovladac.

Bude lepsi, pokud polozis konkretni dotazy ke kazde komponente zvlast.

Díky , jsem začátečník, možná to vzdám a zůstanu u distribucí vhodných pro začátečníky , tj. jako linux Mint , Manjaro linux , ty jsem obě vyzkoušel a najdou si ovladače sami , ještě možná zkusím linux OpenSUSE , u toho to bude s ovladačema asi stejný jako u Fedory .

Jo ještě jsem si myslel, že pomocí příkazu sudo dnf update si najde počítač sám ovladače správný . Díky

Záleží na tom, na co konkrétně ty ovladače jsou. Třeba ty na Nvidii se instalují jednoduše v aplikaci Software. Dáš vyhledat “nvidia”, vybereš “NVIDIA Linux Graphics Driver” a klikneš na nainstalovat. U zbytku nepovím, protože nevím, na co to mají ovladače být. Obecně ale platí, že Linux už drtivou většinu ovladačů obsahuje, takže je potřeba je doinstalovávat jen výjimečně.

1 Like