Jak na Linux

Zdravím.
Ač jsem poměrně čerstvý začátečník s Linuxem, velice mě oslovil. Poslední dobou se o něj velmi zajímám, ovšem mám problém, a to že jsem stále zelenáč. Zkoušel jsem googlit, vyhledávat, koukal jsem i zde na příručku, ale nic z toho mi nějak nepostačuje. Povětšinou když něco z těchto návodu zkusím na svém PC, tak to moc nefunguje, a pokud ano, tak mi chybí hlubší pochopení toho, co vlastně dělám. Rád bych se stal tím, kdo má na to ostatním radit a mít systém prolezlý skrz naskrz.
Prosil bych tedy, zda-li by mi někdo mohl doporučit nějakou KVALITNÍ literaturu, jakéhokoliv formátu - klasická kniha, PDF, web, … (vím že velice rychle zastarává) abych měl co studovat. Pár webů a knih mi již pod rukama prošlo, ale nebyl jsem z nich příliš nadšen.

Asi bych doporučil:
Mistrovství v linuxu,
dokumentační projekt (PDF na netu).
Jinak doporučuji si stahovat novinky via RSS z různých webů (root,phoronix,abclinuxu,linuxexpress…). Na těchto webech jsou i nějaké “seriály” o bashi. Tím se získáš novinky ohledně linuxu (co se chystá, co se změná, atd atd).
Mám i nějaká PDFka. Klidně bych ti je mohl i poslat.

Ještě velice dobře funguje Linux používat. Ne ho mít jenom v dualbootu třeba s Windows a tu a tam do něj nabootovat, takzvaně si s ním pohrát, ale opravdu používat a mít ho jako denní chleba na co největší možný okruh své práce u PC. Člověk potom spoustu věcí vstřebá automaticky a na dost věcí přijde sám.

Když na internetu hledáš řešení problému a najdeš nějaký příkaz, prožeň ho manuálovou stránkou a podívej se, co vlastně ten příkaz, po tom, co ho “bezmyšlenkovitě” zkopíruješ z internetu do terminálu, dělá. A samozřejmě nebát se zeptat, pokud ti nějaký návod nefunguje, zamyslet se nad tím proč (opravdu to zkusit napřed sám, kolikrát na to určitě přijdeš) a potom se zeptat, jsme tady všichni relativně trpěliví a když víme, poradíme :wink:

Ja som kedysi začínal s touto knihou. Je trocha staršia, ale väčšina vecí v nej platí, hlavne pre začiatočníka.