Instalace Fedory 7 společně s Win XP

Dobrý den,

jsem úplný začátečník a chtěl bych si nainstalovat na svého notebooka přez současná Win XP i Fedoru! Jak to mám udělat, abych mohl provozovat obadva systémy najednou?

Díky.

Pokud jste schopen z disku ukrojit nový diskový oddíl, aniž byste si zničil celou instalaci, pak zbytek je poměrně jednoduchý. Postup instalace je podrobně popsán v naší příručce na stránkách http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:f7instalace.

Macky

Podstatne je na disku bez uhony vytvorit nealokovane misto - tedy zmensit diskovy oddil Windows. Cim to udelat se me neptejte - casto lide pouzivali Partition magic ale ten 1. neni zdarma, 2. uz neni Partition magic ale koupil ho symantec ci kdo a uz snad samostatne vubec neni. Mozna to jde i jinymi nastroji. I tak ale doporucuji velkou opatrnost a ZALOHOVAT!

Namísto Partition Magic lze použít např. live CD s GParted. V mém případě to zafungovalo bez problémů. Rozhraní je velice intuitivní a ne nepodobné tomu z Partition Magic. Ale jak říká Covex - zálohovat, ať pak nebrečíte…

Macky

Sdovolenim bych si taky prihodil jeden zacatecnicky dotaz- jak spravne postupovat, kdyz chci mit nastaveny jako defaultni bootovaci system win xp, kdyz je pri instalaci fc7nastavim (konkretne zaskrknu other pri vyberu systemu)-nevim jak pokracovat v instalaci fedory, protoze porad normalne bootuje win…

Fedora se pri instalaci nerestartuje, ale je uz kompletne nainstalovana. Pri startu pocitace by se vam melo zobrazit odpocitavani do zavedeni systemu, kdyz zmacknete libovolnou klavesu uvidite menu a v nem si vyberte Fedoru. Pokud tam takove menu nemate, pak nam budete muset presneji rict kde zaskrtavate jake “other” a kam jste pri instalaci dal nainstalovat zavadec systemu.