GRUB-problem

ahoj.po dojeti instalace balicku,to po me vyzve abych vyndal DVD a resetnul pc a kdyz tak ucinim tak se napise pri bootovani v dosu GRUB a dal jsem to ani nehne.Mam dva disky jeden s XP a druhej s LINUX.Pokud zmenim boot disk v biosu na linuxovej tak mi napise ERROR LOADING OS

nevite jak dal ? dekuji

Ahoj nevím jestli Ti to pomůže, já mám taky na jednom disku XP a na druhém Fedoru a proto raději startuju počítač přes F8 kde si vyberu disk podle toho co chci spustit, omlouvám se že tonení nějaké odborné ale já jsem v Linux taky začátečník.

rekneme ze bych to chtel mit jako ty…tak jak vratim XP ? kdyz vypojim disk s linuxem tak mi pri bootovani xp hodi hlasku GRUP a at delam co delam nic nepomaha.Nevim si vubec rady,hledal jsem to tady na foru a nic jsem nenasel.Jestli mam napsat neco v zotavujici konzoli v XP nebo ja nevim.Potrebuji poradit

btw: kdybych chtel bootovat pres F8 tak jak by to vypadalo se zavadecem pro instalaco fedory 6 ? mel bych to vsechno nechat tak jak to je ?

dik

No jak jsem již psal jsem taky začátečník, ale při instalaci jsem v bodě kde chce počítač upravit disk pro Linux zrušil zatržítko disku na kterém mám XP a nechal jse ať si upraví sám ten kde mají být Linuxi nic víc jsem s tím nedělal. (ovšem jeden disk mám IDE a druhý SATA tak nevím)

Je to zvlastni ze jste nic nenasel. Protoze o GRUBu je toho tady spousta. Mozna jste jen v prohledavani fora nevybral ze se ma hledat vice nez 30 dni zpet.
O grubu je tady dokonce cela kapitola v prirucce:
http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6grub

K vasemu problemu. Bohuzel nevim proc grub nenastartuje menu. Pokud chcete nastartovat WXP mate dve moznosti.

  1. rucne kdy na onen “grub>” napisete

rootnoverify (hd0,0)
chainloader +1

  1. prepsanim GRUBu zavadecem WXP
    nastartujete z instalacniho CD WXP a v rescue mode vyvolate prikaz fixmbr
    popsano zde: http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6grub#odstraneni_zavadece_grub