Úpravy v gnome menu

Hojda, v linuxu jsem totální nováček. Mám ho asi měsíc. Většinu zádrhelů zvládám řešit sám, ale tohle mi nedá spát:

Před časem jsem si nainstaloval (měla vlastní instalátor) hru Regnum Online. Po ozkoušení jsem ji smazal (nic jako uninstal jsem nenašl), netušíce že si udělala zápis do menu přímo do Aplikací.
Rád bych se tohoto odkazu zbavil, jenže nevím jak.

Zkoušel jsem následující:
vyhledat v /usr/share/applications nějakej konfigurační soubor na menu - nic jsem nenašel
v zoufalosti jsem si nainstaloval program Alacarte - tam se mi podařilo položky v menu “odznačit” ale v menu zůstávají i po restartu celého počítače.

Poradíte někdo kde bych našel ty správné soubory na konfiuraci a jak s nimi manipulovat?
Díky

Pro editaci menu si muzes naistalovat balicek alacarte (nejjednodussi zpusob).

V alacarte by to mělo jít nejen “odznačit”, ale i přímo smazat, zkus to ještě nějak pořešit přes alacarte, přinejhorším tyto záznamy se vytvářejí v menu souborem nazev.desktop. Nejběžněji by mohl být tento záznam v /usr/local/share/applications nebo v /usr/share/applications, takže tam zkus najít něco na styl regnum.destkop a smáznout.

Je mozne ze budes muset alacarte spustit jako root - protoze predpokladam si hru jako root instaloval, takze se pridala do systemovych menu. Pokud si ji instaloval jako uzivatel do sveho home pak zase pro zmenu polozka menu nebude v systemovych adresarich /usr/ ale ve tvem home (.gnome/apps/).

Pokud hru instaloval jako user, tak ta položka může být v $HOME/.local/share/applications/

Díky za vaše příspěvky, sumarizace poznatků je níže:

Alacarte nenabízí možnost smáznout položku z menu ani když je spuštěn jako root.
Zkoušel jsem hledat v home, tam to bylo bez úspěchu.
Nakonec jsem projel ještě /usr/local/share/applications a tam jsem to našel:
soubory regnum-program.desktop a regnum-uninstall.desktop
Oba dva jsem smazal a položka v menu už není :slight_smile: