SMTP server

Kdo poradí, jak nastavit smtp server u Fedory. Díky

1. chces nastavit smtp server pro odchozi postu v tvem emailovem klientovy
    nebo
  2. chces z Fedory udelat SMTP server?

To prvni se resi ve tvem postovnim klientu a napise se tam to co ti rekne tvuj poskytovatel pripojeni.
To druhe se resi dlouhym studiem dokumentace.

Chci udelat z Fedory SMTP server.

Pak te ceka ta druha moznost. Prijde mi ale tento ukol trochu narocny pro nekoho, kdo se pta ve foru uzivatelske podpory na to “jak nastavit smtp server u Fedory” - coz dela dojem ze nevi co je sendmail, postfix nebo MTA a RFC, natoz o problemech spojenych s provozem SMTP jako spam a nejruznejsi postovni klienty. Vzhledem k povazu dotazu bych tedy opravdu zvazoval spis pouziti SMTP nejblizsiho ISP.

Díky, za odpoveď, nejsem úplný začátečník, sendmail mi chodí s klientem Evolution přímo z Linuxu. SMTP potřebujeme pro občasné zasílání hromadné korespondence našim zákazníkům. Pro odesílání pošty dosud používám samozřejme smtp server našeho ISP.

Dobrý den
snažím se rozchodit Postfix s Amavisem včetně Dovecotu a spamassassin(u). Do ted se mi po dlouhém pátrání a čtení dokumentace podařilo zprovoznit Postfix s Amavisem a Dovecot. Jediné co mi zatim nejde je používat smtp s jiného subnetu než z toho ve kterém běží postfix. Četl jsem o parametrech a nastavil jsem:

mynetworks = 127.0.0.0/8 10.2.0.16/28 192.168.0.0/27

nechci celé řešení pro běch těchto démonů. Snažím se učit sám ale tohle už řeším opravdu dlouho a konfigurák už jsem prolezl od zhora až dolu a nenapadá mě kde je chyba.

ověřuji to telnetem na port 25. Postfix mi běží v routované VPN, takže celkem je dostupných 7 různých subnetů. Pro zkoušku jsem se snažil nastavit pouze jeden 192.168.0.0/27.

Předem děkuji za ochotu …

Firewall a SElinux jsou pro účely testování vypnuty.

Ac nepises co se deje pri pokusu o komunikaci na portu 25 pres telnet, coz je asi to nejzajimavejsi, tak pokracuj v konfiguraku dal