Rozlišení

Dobrý den, mám problém s rozlišením na svém notebooku Toshiba Satellite Pro U300-143 a napadlo mě položit dotaz sem.

Nainstaloval jsem Fedoru 8, vše bez problémů. Bohužel přihlašovací okno je jakoby oseklé černým rámem, po příhlášení se mi lišty nezobrazují až ke krajům a po maximalizaci jakéhokoliv okna se roztáhne jen na ten určitý rám. Přitom pozadí je hezky roztaženě na celou plochu, ikonky vypadají ok. Jen se to chová jako s jiným rozlišením (okna a lišty).

Při nastavení rozlišení (přes roota) je max 1024x768. Potřebuji 1280x800. Když dám systém-správa-zobrazení nic nepomůže, pořád se vrací na stejné a na výběr mám pouze ze tří možných (max 1024x768). Anebo když chci zkusit dát menší například 800x600 tak obraz zčerná a musím natvrdo restartovat.

Ač jsem začátečník s linuxem pohledal jsem na foru a objevil několik diskuzí na podobné téma. Podle rad jsem nainstaloval Midnight Commander, přes nouzový režim ho spustil a do /etc/X11/xorg.conf jsem doplnil do sekce sreen v subsekci Modes “1280x800” ale jakoby to vůbec nereagovalo. Nic se neděje… Asi jsem něco opomenul nebo něco dělám špatně. Popřípadě můžů xorg.conf zobrazit sem kdyby bylo zapotřebí. Děkuji

Jedna se o chybu ovladace karet intel. Zkuste v prvni rade aktualizovat system - pokud jste to uz neudelal. S aktualizaci muzou byt drobne ale resitelne problemy http://forum.fedora.cz/read.php?1,12105

Jinak muzete tez zkusit prikaz
xrandr --output TV --off
zda se to spravi.Pokud ano, pridejte se tento prikaz docasne do prikazu ktere se maji spoustet po startu grafickeho prostredi (http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:prirucka:gnome#ostatni)

Děkuji za odpověď. Ano moc rád bych aktualizoval ale nejsem připojen k internetu a bohužel nevím jak. To je můj druhý problém.

Když dám systém-správa-síť tak mi to ukazuje neaktivní připojení. Jsem připojen přes Netbox. Jediné co jsem zvládl bylo změnit MAC adresu a myslel jsem že už to pojede ale nic.

Byl bych velice rád za nějaky stručný postup.