harddisk

Dobrý den. Jsem začátečník v liuxu a mám nainstalouvanou fedora core 6. Když jsem měl windows xp měl jsem rozdělený jeden harddisk na jednotku C: a D: jednotká C: měla 10gb a D: 30gb po naistalování linuxu my zmizela část harddisku D: a mám tedy pouye 10gb můžete my někdo prosím poradit jak obnovit nebo naistalovat druhý oddíl v linuxu pokd možno bez ztráty dat které jsou ne jednotce D. uloženy děkui…

Linux nepodporuje NTFS a FAT32 coz jsou windowsacke systemy souboru.

Podporuje - jenom si s tim clovek musi trochu pohrat.

http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6pripojeni_disku

popr. pro podporu ext3 ve Win

http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6ext2_ext3

Z vyse uvedeneho pouze nevim, co to znamena “zmizela cast harddisku”. Jestli totiz ThugSoldier nainstaloval Linux na 10 GB partition, pak by v Linuxu mel videt pouze a diskovy prostor o velikosti 10 GB a ve Win by pak videl pouze onu 30 GB partition.

Macky

Dva disky v linuxu proc.V linuxu je jiné dělení než ve win.Fat32 se dá sprovoznit docela dobře pro čtení i zápis.NTFS pro čtení a experimentálně pro zápis.Nicméně nejednoduší dělení disku v linuxu.Dva disky 1. / a druhý /home.Je to prakticky totéž jako C:(systém),D:(data)

Z dotazu neni zrejme zda stale mate a pouzivate XP, nebo zda jste na “C:” nainstaloval Fedoru.