Fedora - RAID10

Zdravím, jsem linuxový začátečník, ale Fedora mi učarovala, proto jsem se rozhodl v naší malé firmě použít Fedoru jako File System.
Mám nový počítač se 4mi totožnými disky, které bych chtěl zapojit do RAID10.
To se mi podařilo hardwarově, instalace Fedory proběhla v pohodě, ale po restartu je pouze nápis GRUB a počítač kompletně vytuhne.
Rozhodl jsem se proto pro softwarový RAID, ale když přidám všechny 4 disky do software RAID, mám na výběr vytvořit maximálně RAID6.
Můžete někdo napsat “user friendly” postup, jako dosáhnout RAID10?

Děkuju CistiC

To prvni me tesi, to druhe jiz mene. Nejsem si jist ze Fedora je to prave pro firemni aplikace (CentOS by asi byl o neco lepsi).

Jesli to chapu dobre, jedna se o nested raid 1+0 http://en.wikipedia.org/wiki/Nested_RAID_levels

Nejde tedy vytvorit nejdrive na dvou a dvou discich raid 1 a pak tyto dva raidy pridat do raid 0? (nikdy jsem to nedelal jen takovy napad)

Podle me ale pokud mate HW RAID tohoto radu, je krapet skoda vytvaret SW raid.

Tak jsem si to procetl trochu vic a vypada to nasledovne:

http://cgi.cse.unsw.edu.au/~neilb/01093607424

jen asi pokud se to snazite vytvaret pomoci nejakeho klikaciho nastroje tak to standardne neumoznuje, minimalne z prikazove radky by to ale jit melo. Jak to presne udelat vam ale nepovim, protoze tolik disku nemam :).

Dekuji za pomoc.

Uz me taky napadlo udelat raid 1 a pridat do raid 0, ale kdesi jsem vycetl, ze to neni optimalni reseni.

Take jsem si rikal, ze hw reseni je ponekud elegantnejsi. Fedora sice vidi vytvoreny raid, ale kapacitu tohoto raidu neukazuje 2xdisk, ale pouze jeden disk. To je prvni problem. Instalace z DVD trva 10 minut, ale pak jiz nejde nabootovat.

Na vetsine diskuzi pouzivaji sw raid z duvodu pritomnosti Windows. Ja je zde nemam, takze jsem myslel, ze hw bude v pohode. Vytvoreny hw raid je i bootable, takze opravdu netusim v cem spociva problem :frowning: