eObčanka

Včera jsem vyfasoval novou občanku s čipem, tak jsem začal hledat, jak to jde ve Fedoře použít. Aplikace eObčanka momentálně funguje pouze na některých verzích Ubuntu.

Toto vlákno funguje pro sdílení zkušeností, jak eObčanku rozchodit na Fedoře. Zatím jsem narazil na to, jak to rozchodit pomocí Dockeru, a na snahu rozchodit to ve Flatpaku.

2 Likes

Ahoj,

rozchodil jsem to na RHEL/Centos 8, takze by to melo fungovat i Fedore 29+.

Debianovsky balik jsem zkonvertoval pres alien na rpm, akorat hlasi chyby a ma spatne dependence :-/.
Pridavam skript, ktery to prekonvertuje do pouzitelne podoby.
Ctecku mam Akasa AK-CR-03BKV2 https://www.czc.cz/akasa-ak-cr-03bkv2-externi-ctecka-bankovnich-karet-cerna/244255/produkt .
Funguje prihlasovani na portal i sprava karty.


#!/bin/bash

DEB=$1

ALIEN_OUT=$(mktemp)
alien --to-rpm --scripts --generate "$DEB" >$ALIEN_OUT

SPEC_DIR=$(awk '/Directory/ {print $2}' $ALIEN_OUT)


pushd $SPEC_DIR

FS_DIRS=$(mktemp)
SPEC=$(ls *.spec)

rpm -ql filesystem | sed 's/^/%dir "/; s/$/\/"/; s,//,/,;' >$FS_DIRS

# remove standard dirs from package
grep -vxf $FS_DIRS $SPEC >$SPEC.nodirs

sed '/^Group:/ a \
# remove requires/provides from bundled libs \
%global __requires_exclude ^(libQt5|libicu|libcmprovp11|libcryptoui|libcrypto|libssl).*$ \
%global __provides_exclude ^(libQt5|libicu|libcmprovp11|libcryptoui|libcrypto|libssl).*$' \
        $SPEC.nodirs >$SPEC

rpmbuild -bb --define "buildroot $PWD" $SPEC

rm -f $FS_DIRS $ALIEN_OUT
2 Likes

Potvrzuji, skript od 10575 funguje i na F31. Příhlásil jsem se pomocí té aplikace na Portál občana.

Taktéž potvrzuji, i aktuální verze eObčanky při konverzi hází chyby, ale funguje. Přihlášení NIA bez problémů.

Poslední dva týdny na Fedora 32 dostavám v aplikaci eObčanka “Chyba serveru při zpracování dat!” a na webu se zobrazí chyba 202210. Řeším s podporou.

Dnes jsem to zkoušel na Ubuntu 20.04.2 LTS se stejným problémem: “Chyba serveru při zpracování dat!” Odeslal jsem jim diagnostiku, uvidíme, s čím se ozvou.

Když odesíláte diagnostiku skrz tu aplikaci, tak se může stát, že jim prostě nedojde. Volal jsem na podporu o několik dní po odeslání té diagnostiky a vůbec o tom nevěděli. Tak jsem to provedl znovu, a světe div se, dorazil mi potvrzovací e-mail od ca-sd@szrcr.cz “Váš požadavek č. XY byl předán k řešení”.

Tehdy se mi ozvali zpět, ale po upřesnění problému přes e-maily přestali komunikovat. Po nějaké době to začalo fungovat, v lednu jsem tu chybu nevídal. Poslední týdny jsem na to ale znovu narazil. Kupodivu ale, když to zkusím několikrát za sebou, tak několikátý pokus většinou projde.

Zde je odkaz na popis chyby: https://info.eidentita.cz/chyba/202210.aspx