AIGLX KDE vysvetleni pojmu

Dobry den, sice se na tomto foru o aiglx psalo nekolikrat, dokonce i primo na mou otazku, ale stale jsem nejak mimo. Prosim, muze mi nekdo vysvetlit jak to tedy s tou 3D akceleraci je? Co vse potrebuji abych aiglx rozchodil na svem stroji. FC6, KDE, gr. k. agp GeForce 6600. Predem diky za odpoved.

Třeba Vám pomůžou tyto odkazy:
http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:fc6hardware&s=nvidia
http://www.fedorafaq.org/#nvidia
http://fedoraproject.org/wiki/RenderingProject/aiglx
http://fedoraproject.org/wiki/compiz
Ale byl bych při zkoušení VELMI OPATRNÝ…

Díííííky,
spodní řádky v http://fedoraproject.org/wiki/RenderingProject/aiglx jsou velice dulezite.

Section “ServerFlags”
Option “AIGLX” “off”
EndSection

Section “Extensions”
Option “Composite” “Disable”
EndSection

2 Dny se trapim s akceleraci na R9600XT a tohle pomohlo.

Nejdrive jsem nainstaloval modul kmod-fglrx, prepsal xorg.conf, ale akcelerace nejela. Podle vypisu z /var/log/Xorg.0.log neustale neslo najit ovladace pro AIGLX, tak jsem se je pokusil zakazat v xorg.conf, ale pak Xka nenajela. Psal jsem totiz jen druhou Section. Po zapsani podle toho, jak uvadim, akcelerace jede. Zjevne se jedna o problem AIGLX + KDE. Mozna ale staci zmenit jen kompozit manazera. Zkusim o vykendu.

ps. Asi se to nehodi zrovna sem, klidne presunout.
ps2. Opet se ukazalo, ze zaklad je dokumentace, co casu bych si usetril :slight_smile:
ps3. Teda doufam ze nekecam nakou blbost, ale dle zkusenosti by to tak melo byt…

Zajimave - chapu to dobre, ze akcelerace vam funguje pouze pokud vypnete AIGLX a Composite managera?

covex napsal(a):

Zajimave - chapu to dobre, ze akcelerace vam
funguje pouze pokud vypnete AIGLX a Composite
managera?

Nemel jsem ted moc casu, zkusim se na to podivat, ale zakladni myslenka je spravne, pokud vypnu AIGLX a managera, akcelerace jede…

Jinak kdyz si v KDE control centeru zapnete efekty pruhlednosti tak se vam automaticky nahodi compozitni manager KDE kcompmgr. Me ty KDE efekty funguji i bez akcelerace, akorat to zrejme pocita CPU.

Co je vykonejsi AIGLX nebo XGL ? AIGLX mi pravdepodobne funguje. Respektive desktop effects jdou nastavit. Jak zjistim, ze skutecne jede ?

kcompmgr v systemu nemam. Stale nechapu kdy pouzit AIGLX, nebo XGL, co je copmosite manager a co je flgrx. Na pc mam gr. Radeon 6600, na notebooku mam ati 600 mobility. Muzete mi prosim poradit ja k rozchodit grafiku tak, aby fungovala jak napr. v kororaa live?Predem diky.

Jeden clanek v anj http://www.linuxactionshow.com/forum/comments.php?DiscussionID=49

Diky, ale radeji bych uvital neco v Cj :slight_smile:

XGL je samostatny X server zalozeny na Xorg s podporou 3d akcelerace.(Novell)

AIGLX je implementace 3d akcelerace od firmy Fedora primo do Xorg serveru.

FLGRX jsou drivery pro ati kartu primo od vyrobce (ATI), funguji jen s novymi kartami.(opensource alternativa napr. ati, radeon)

Copmosite manager je manazer starajici se o ty prehnany 3d efekty. Nebo-li se stara o vykreslovani kostky, oken, okraju aj. …(alternativa napr. Beryl manager)

Na FC6 se mi podarilo pod ATI Mobile Rodeon 7500 LW (IBM T30) rozjet uspesne Xorg s AIGLX a radeon ovladaci s Beryl managerem a XFCE4. Jede to pekne, ale na praci je to nepouzitelny. I kdyz pokud vypnu ty strasny efekty a pustim pod 3d akcelerovanym Xorg Icewm tak to beha jak po masle:-) Kdyby byl zajem o radu tak napiste a rad pomuzu…

Jen poopravim drobnosti. AIGLX je skutecne 3d akcelerace Xorg, ale Fedora neni firma :slight_smile: ale Fedora Project.

Composite manager je obecny pojem pro spravce oken, ktery sklada kompozici obsahu oken s akcelerovanymi efekty. Mezi kompozitni managery patri Compiz (Novell - puvodne pro XGL), Metacity (Fedora Projekt - puvodne pro AIGLX), Beryl (Beryl projekt - navazuje na Compiz a rozsiruje ho tak ze je lepsi a funkcni jako na XGL tak AIGLX), kcompmanager (spravce oken v KDE s kompozitnimy funkcemi).

Dulezite pro pochopeni souvislosti je mit predstavu o tom z ceho se sklada grafcike prostredi viz http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:strukturaos