add/remove software

zdravim měl bych takový dotaz,
když dám v aplikacích “add/remove software” tak mi to vyhodí hlášku “Another application is running which is accessing software information.” newim jak si stím poradit? která aplikace mi běží??? a jak na to aby to jelo bey problémů.
jo a takz bych potřeboval poradit jakou klávesnici nastavit aby mi to nepřehazovalo “z,y”
díkz

Zkus se podívat, jestli Ti tam neběží schovanej yum:

ps -a |more

Tu klávesnici jsem tady řešil:
http://forum.fedora.cz/read.php?f=1&i=105&t=105#reply_105

Taky jsem začátečník, už dlouho :-))

no odkaz na to tvoje forum mu asi moc nepomuze, protoze se tam resi prepinani klavesnice (coz nepotrebuje), navic v KDE.
Pokud zacina, tak predpokladam,ze bude mit asi default, takze Gnome.

klikni na listu a dej pridat zobrazeni klavesnice
pak na to klikni a vyber pridat QWERTZ klavesnici melo by to stacit

nesedim ted u Linuxu, tak ti to presne nereknu

Příspěvek byl upraven (19-07-06 20:25)

no našel sem tam klávesnice aj sem nainstaloval KDE sice enom anglicky,ale angličtina mi takové problémy nedělá bohužel tam klávesnice nejde ani měnit (stáhlo se mi s nějakým programem přes rpm prostě sem dával Y)

a ještě mi dělá problémy instalování programů kromě těch co šly stáhnout přes rpm a azureuse který jsem jenom spustil sem nic nenainstaloval protože v těch návodech je vždycky něco z configem a nějak to nechápu.
a ještě do čtveřice mě dělají problémy HDD mám SATA dřív jsem měl chvíly SUSE a IDE a jely i win odíly ale teď nejedou zkoušel jsem ty návody tady instaloval jsem karnel ty NTFS srandy a nic v kde se aspoň zobrazí ale nemám přístup do nich a v gnome nejsou vůbec

Pokud mate zapnutou sluzby automaticke aktualizace (yumd - ps ax | grep yum), pak v okamziku kdy se stahuji aktualizace nemuzete poustet Add/Remove aplikace. Pokud si system aktualizujete rucne, nebo tuto sluzby nechcete vypnete ji

chkconfig yum off
service yum off